wtorek, 20 października 2015

#5 Źródła informacji

SMS
Short Meassage Service (pol. krótkie wiadomości tekstowe) to usługa dostępna we wszystkich współczesnych telefonach komórkowych. SMS-y są wygodne m.in. dlatego, że pozwalają tanio, szybko i bez zbędnej gadaniny przekazać informację. Dużą zaletą SMS-ów jest fakt iż niemal zawsze możemy mieć pewność, że wysłana przez nas wiadomość dotarła do adresata.

MMS
Multimedia Messaging Service – (usługa wiadomości multimedialnych). Standard MMS umożliwia przesłanie wiadomości zawierających tekst, grafikę, zdjęcia, dźwięk oraz wideo pomiędzy telefonami z funkcjonalnością MMS w sposób automatyczny, zapewniając prawie natychmiastowe dostarczanie utworzonej wiadomości z jednego telefonu na inny.


KOMUNIKATORY
Skype
Jeden z najpopularniejszych komunikatorów internetowych. Umożliwia m. in. przeprowadzanie rozmów głosowych i tekstowych oraz wideokonferencji. Oferuje możliwość dzwonienia na telefony stacjonarne i komórkowe, a także wysyłania SMS-ów. Korzystając z usługi SkypeIn, użytkownik może założyć wirtualny numer telefoniczny, dzięki czemu użytkownicy korzystający ze standardowych telefonów będą mieli możliwość zadzwonienia na Skype użytkownika

Gadu-Gadu
Najpopularniejszy polski komunikator internetowy umożliwiający przeprowadzanie rozmów tekstowych oraz audio-video. Zastosowany mechanizm kart pozwala na komunikację z wieloma osobami z poziomu jednego okna. Komunikator wyposażono we wbudowane radio, moduł do przesyłania plików i grafik pomiędzy użytkownikami oraz klienta poczty e-mail obsługującego skrzynkę na domenie @gg.pl.



Messenger 
Aplikacja przeznaczona do komunikowania się ze znajomymi z Facebooka, bez konieczności uruchamiania strony portalu. Rozmowy z różnymi osobami na osobnych kartach. Istnieje również możliwość prowadzenia rozmów grupowych i wideo-rozmów. Komunikator pozwala na przeglądanie aktualizacji statusów znajomych, zmianę statusu i ustawień oraz przesyła użytkownikowi powiadomienia – analogicznie do tych, które pojawiają się na Facebooku.



Listy elektronicze

Konto e-mail to konto poczty elektronicznej, zwane także - w analogii do poczty tradycyjnej - skrzynką poczty elektronicznej. Posiadanie konta e-mail daje Ci możliwość wymiany korespondencji z innymi użytkownikami sieci Internet. O popularności kont e-mail decyduje szybkość przekazu wiadomości oraz bardzo niskie koszty jej przesyłania.


Portale społecznościowe
Portale społecznościowe są w dzisiejszym świecie niezwykle popularne. Społeczności zrzeszające ludzi o podobnych poglądach, zainteresowaniach, czy też innych łączących elementach są w pewnym sensie znakiem rozpoznawalnym współczesności. Oprócz funkcji podstawowych są to miejsca o niezwykłej sile oddziaływania na użytkowników, dzięki czemu ich fenomen nie zanika, a prężnie i systematycznie się rozwija.

 
Facebook
Jest to ogromny portal społecznościowy, skupiający osoby z całego świata. Jego fenomenem jest międzynarodowość i projekt, który wciąż na nowo zachęca nowych internautów do logowania. Jego założycielem jest Amerykanin, urodzony w 1984 roku - Mark Elliot Zuckerberg.




Twitter
Jest serwisem społecznościowym dostępnym dla wszystkich użytkowników za darmo, dzięki któremu możemy umieszczać krótkie wpisy o tym co robimy, czy wysyłać zdjęcia lub podawać linki do ciekawych stron internetowych. Na Twitterze znajdziemy wiele ciekawych osób – artystów, muzyków, dziennikarzy czy polityków.




Blog
rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery.


Reklama

informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz